„Mane renkasi pacientai, kurie teikia pirmenybę natūralumui…”

plastine operacija Klaipeda

Nors per pastaruosius metus šalį purtė ne tik pandemija, bet ir kainų krizė, plastinių operacijų ir kitų grožio procedūrų poreikis nemažėja.

„Clinicus Klaipėda“ plastikos chirurgo, Lietuvos plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos draugijos valdybos pirmininko dr. Roko Bagdono interviu portalui tv3.lt:

Ar pandemija, energetinė krizė su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis kažkaip paveikė plastinių operacijų paklausą?

Pandemijos laikotarpiu sumažėjo iš užsienio atvykstančių pacientų srautas, nes jie dėl judėjimo suvaržymų neturėjo galimybės keliauti.

Mūsų šalies gyventojai, dirbdami iš namų ir būdami izoliacijoje, galėjo daugiau laiko skirti savo grožio puoselėjimui.

Energetinės krizės pasekmių kol kas nejaučiame.

Plastinė chirurgija ir estetinė medicina – ne pirmojo būtinumo paslauga, todėl išlaidos jai kruopščiai planuojamos kartais ir ne vienerius metus.

Kokios operacijos ar kitos gražinimosi procedūros dabar populiariausios? Ar pastebima, kad atėjo naujos mados, kokios?

Tendencijos chirurgijoje iš esmės nesikeičia pastarąjį dešimtmetį. Dominuoja vokų operacijos, krūtų pakėlimas, didinimas, mažinimas, pilvo plastika, riebalų siurbimas, nosies korekcijos.

Pacientai dažnai renkasi kompleksines operacijas, viena jų – „Mommy Makeover“ , kai vienos operacijos metu koreguojamos kelios zonos. Įprastai šis pasirinkimas dominuoja tarp gimdžiusių moterų.

Pastebime, jog pacientai vis dažniau renkasi neinvazines procedūras, tokias kaip „Cryo” terapija, „Exilis Ultra 360″. Populiarėja ir aminorūgčių, plazmoliftingo procedūros.

Kalbant apie plastikos chirurgiją, ypač – naujas madas, pavyzdžiui, lūpų didinimą, atsiranda ir labai kritiškų nuomonių, kad žmonės taip save tik liguistai žaloja, o ne gražina. Koks jūsų požiūris į tai? Ar tenka pacientus atkalbinėti nuo tam tikrų operacijų?

Mano, kaip gydytojo tikslas – išsaugoti paciento sveikatą, puoselėjant jo natūralų grožį.

Mane renkasi pacientai, kurie teikia pirmenybę natūralumui, siekdami jį pabrėžti, pakoreguoti senėjimo procesų padarytą žalą ar nėštumo pasekmes.

Grožio suvokimas labai subjektyvus dalykas, todėl privalau gerbti kiekvieno paciento pasirinkimą.

Esu ne kartą atsisakęs operuoti, kai konsultacijos metu nepavyksta pasiekti sutarimo dėl norimo rezultato, kyla rizika dėl paciento sveikatos ir saugumo.

Ar visas pacientų užgaidas galima saugiai įgyvendinti? Kokios galimos plastinių operacijų komplikacijos, rizikos?

Užgaidos – ne visai tinkamas žodis. Į konsultaciją pacientai ateina tiksliai  žinodami, ką norėtų koreguoti ir kokių pokyčių siekia.

Jei šiuolaikinė medicina nūdien suteikia galimybę koreguoti trikdančius dalykus, išsaugoti jaunystę, puoselėti savo išorinį grožį – žmonės pasiruošę tai įgyvendinti.

Remiantis pasauline statistika, vidutiniškai apsisprendimas ryžtis plastinei operacijai priimamas per dvejus metus.

Tiek praeina laiko nuo tos akimirkos, kai žmogus pats sau pripažįsta, kokie veido, kūno pokyčiai trikdo jo asmenybės gyvenimą.

Paciento saugumas – vienas pagrindinių šiuolaikinės medicinos tikslų, jo įgyvendinimui užtikrinti naudojama pažangi įranga, inovatyvūs gydymo būdai, pasitelkiama gydytojo patirtis.

Tačiau komplikacijų rizika išlieka, kai kalbame apie bet kokią chirurginę intervenciją ar estetinę procedūrą.

Šios rizikos aptariamos prieš operaciją ir net susidūrus su jomis, gebame jas operatyviai spręsti. Todėl itin svarbu, kad pacientai noriai bendradarbiautų.