fbpx

Kaip įdegti saulėje, bet nesudegti?

dermatologas patariaKaip degintis, kad nesudegtum, bet įdegtum? Ypač šviesią odą turintiems ir linkusiems įdegti raudonai? – domėjosi portalas delfi.lt.

Į klausimus atsakė „Clinicus Klaipėda“ gydytoja dermatologė Agnė Bagdonė:

– Ultravioletiniai spinduliai itin neigiamai veikia odą, ją sausindami, provokuodami įvairius odos susirgimus. Todėl „pasimatymams“ su saule reikia ruoštis iš anksto, naudoti drėkinančius, o deginimosi metu – apsauginius kremus nuo saulės. Pasiruošimas įdegiui, ypač šviesią odą turintiems žmonėms – toks pat svarbus, kaip ir pats procesas.

Taip pat labai svarbu paisyti „saugios saulės“ režimo – degintis ryte iki 10-11 val. arba jau po 15-16 val. Nepamirškite ir apie galvos apdangalą, kitu metu rinkitės pavėsį, nes kenksmingi saulės spinduliai veikia odą net debesuotą dieną.

Norint išvengti raudonumo ir nudegimo, kai susidaro pūslelės ir vėliau oda ima luptis, deginimosi laiką būtina didinti palaipsniui: pradėti nuo 5-10 minučių buvimo saulėje, kitą dieną – iki 15-20 min., trečią dieną – 20-30 min.

Jeigu turite labai jautrią odą, galima likus kelioms savaitėms iki atostogų apsilankyti soliariume: 2-3 seansų po 3-5 minutes pakaks, kad oda įprastų prie ultravioletinių spindulių ir lengviau ištvertų „susitikimą“ su kaitria saule.

Per kiek laiko galima pasiekti gražų įdegį?

Kiek laiko prireiks gražiam įdegiui pasiekti – priklauso nuo individualių Jūsų odos savybių. Paplūdimyje įdegsite greičiau nei prie baseino, nes jūros vanduo stipriau pritraukia saulės spindulius.

Baltaodžiams prireiks 3-4 dienų saikingam įdegiui be raudonumo ir nudegimų, tamsesnės odos turėtojams – dvigubai trumpesnio laikotarpio.

Norint mėgautis tolygiu įdegiu, vertėtų užsiimti aktyvia veikla saulėje: vaikščioti ar žaisti tinklinį, o ne gulėti ir apsiversti vis kita kūno puse į saulę kas 10-15 minučių.

Atostogų pradžioje naudokite kremą su dideliu SPF, kuris apsaugo nuo UVA ir UVB spindulių. Po kelių dienų, jei pavyko išvengti odos raudonumo, galite rinktis silpnesnę apsaugą.

Kurias kūno vietas labiau saugoti, o kurias galima ir mažiau?

Kakta, nosis, pečiai, krūtinė – jautriausios ir greičiausiai įdegančios kūno vietos, todėl jų apsaugai būtina skirti didesnį dėmesį.

Kartais žmonės linkę manyti, kad šlapias kūnas greičiau įdega. Tai tiesa, tačiau siekiant tolygaus įdegio, vertėtų kūną nuvalyti rankšluosčiu, kad neliktų stambių vandens lašų – jie veikia kaip lęšiai ir pritraukia ultravioletinius saulės spindulius. Todėl vandens susikaupimo vietose kūno įdegis bus tamsesnis.

Kaip tą įdegį išlaikyti?

Jeigu paisėte „saugios saulės“ taisyklių ir paruošėte odą, įdegiui išlaikyti pakaks tinkamo odos drėkinimo. Dar iki atostogų pradžios gerkite morkų sultis, kuriose gausu beta karotino, būtino melanino gamybai, vartokite A ir E vitaminus.

Jei odos fototipas žemas – tai yra, veido spalva šviesi – tolygiam įdegiui išgauti ir išlaikyti vaistinėse galite įsigyti specialios kosmetikos. Tačiau reikia atsiminti, kad įdegį skatinančios priemonės neapsaugo odos nuo pavojingų saulės spindulių.

Todėl mano rekomendacija – geriau mažiau, bet sveikiau.

Dermatologė Agnė Bagdonė

 

Plastinės chirurgijos ir estetinės medicinos klinika

PRENUMERUOTI NAUJIENAS

CLINICUS

VILNIUS

CLINICUS

Klaipėda

© 2020 visos teisės saugomos. CLINICUS.LT

Registracija vizitui

pasirinkite miestą
  • Vilnius
  • Klaipėda

Registracija nuotolinei
nemokamai konsultacijai

pasirinkite gydytoją
  • Dr. Rokas Bagdonas
  • Dr. Dainius Daunoravičius
  • Tomas Budrius