Perspėjimas rūkančioms – plastinės operacijos rezultatai gali nuliūdinti

Plastikos chirurgai visame pasaulyje perspėja moteris apie rūkymo keliamą grėsmę sveikatai po krūtų, pilvo ir veido plastinių operacijų. Neatsisakius cigaretės, išsvajotų grožio procedūrų rezultatai gali nuvilti arba net sukelti rimtų sveikatos problemų.

Ragina nerūkyti prieš operaciją

„Clinicus Klaipėda“ plastikos chirurgas dr. Rokas Bagdonas teigia, kad Anglijoje medikai rūkančioms moterims apskritai atsisako atlikti plastines operacijas. Panašios tendencijos, pasak dr. R. Bagdono, pastaruoju metu vyrauja visame pasaulyje. Plastikos chirurgai vis dažniau atsisako operuoti rūkančias moteris, ypač tas, kurios nori krūtų korekcijos arba veido atjauninimo operacijų. „Daugelyje užsienio klinikų rekomenduojama nerūkyti bent mėnesį prieš ir po operacijos. Jeigu ir tiek išlaukti per sunku, prašome pakentėti bent dvi savaites. Uždrausti rūkyti mes negalime, bet svarbiausia, kad žmogus suvoktų riziką. Sprendimą priima pati moteris“, – sako plastikos chirurgas.

Lėčiau gyja žaizdos

Dažniausios rūkymo sukeltos komplikacijos – blogai gyjančios žaizdos, ilgai neišnykstantys raudoni randai, žaizdos infekcija, didesnė kvėpavimo takų infekcijos rizika. Operacijos rezultatai taip pat gali būti ne tokie džiuginantys, kaip tikimasi.

„Kai pacientė rūko, smulkieji kapiliarai yra spazmuojami, dėl to prastėja kraujotaka. Rezultatas – blogiau gyja žaizdos. Jų kraštai pamėlsta“, –  paaiškina „Clinicus Vilnius“ plastikos chirurgas dr. Dainius Daunoravičius.

Visa tai sukelia pagrindiniai rūkalų komponentai – nikotinas, azoto oksidas ir anglies monoksidas. Šie toksinai blogina kraujo cirkuliaciją. Kai kraujotaka tam tikroje vietoje sustoja, ši kūno dalis apmiršta. Tada prireikia intensyvaus gydymo, kuris kartais užtrunka ir kelis mėnesius.

Operacijos sėkmę lemia ir mityba

Pasak dr. D. Daunoravičiaus, operacijos sėkmė ir rezultatai priklauso ir nuo žmogaus mitybos. „Jei moteris prastai maitinasi, laikosi dietų, badauja, žaizdos gyja blogiau. Taip nutinka ir turinčioms antsvorio, sergančioms diabetu“, – vardija „Clinicus Vilnius“ plastikos chirurgas.

Apie krūtų didinimo ar kitą plastinę operaciją svarstančios moterys turėtų rimtai pamąstyti, kad tai puiki proga mesti rūkyti.

Registracija į konsultaciją Vilniuje: +37067017111, [email protected]

Registracija į konsultaciją Klaipėdoje: +37066514000, [email protected]